Dynamiczny rozwój przemysłu sprawił, iż niezbędne stały się zmiany w formach zarządzania przedsiębiorstwami oraz zatrudnionymi w nich osobami. Lean manufacturing to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej misją jest zwiększenie efektywności czynności produkcyjnych w określonym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można zgadnąć, koncepcja ta ma swój początek w Kraju Kwitnącej Wiśni, znanej z szeroko pojętego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z ograniczeniem do minimum jakichkolwiek czynności podejmowanych w toku produkcji, a jednocześnie całkowicie zbędnych. Poprawa pracy zespołowej i komunikacji Najważniejszym celem „szczupłego zarządzania” jest co za tym idzie zmniejszenie marnotrawstwa zarówno w wymiarze pracy pracowników jak i wykorzystywanych półproduktów. Wdrożenie form działania lean management daje szansę zdobycia takich efektów, jak zwiększenie produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki pracownicze w zakładzie zazwyczaj ulegają poprawie. Jest to związane z lepszą komunikacją. Co istotne techniki z obszaru lean management mogą być implementowane w każdym przedsiębiorstwie, wszystko jedno z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to zdolność dokonania oceny, które procesy są niepotrzebne dla firmy.